۳۰ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۳۲

فرماندار فومن تأکید کرد:

آماده باش همه دستگاه های خدماتی برای مقابله با بحران احتمالی

آماده باش همه دستگاه های خدماتی برای مقابله با بحران احتمالی

فومن- فرماندار فومن با اشاره به پیش بینی بارش برف طی دو روز آینده، گفت: همه دستگاه های خدماتی فومن برای مقابله با بحران احتمالی در آماده باش هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا محسنی عصر سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان فومن با بیان اینکه طبق پیش‌بینی هواشناسی گیلان ظرف ۴۸ ساعت آینده بارش برف را داریم، گفت: در ارتفاعات فومن به ویژه ماسوله بارش برف ۳۰ سانتیمتری پیش‌بینی شده و احتمالاً در جلگه نیز بارش برف را شاهد خواهیم بود.

محسنی همچنین به وقوع آتش سوزی روز گذشته در مناطق بالا دست ماسوله اشاره کرد و افزود: اطفای حریق جنگل‌ها نیاز به همکاری و همدلی همه دستگاه‌های شهرستان دارد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس گزارش اداره محیط زیست شهرستان فومن از ۳۲ نقطه قابل برداشت مصالح هفت نقطه مشخص شده است، گفت: در حاشیه رودخانه‌ها درختانی داریم که در زمان ساماندهی باید قطع شوند اداره راهداری و سایر ادارات و بخشداران همکاری لازم را با اداره منابع طبیعی انجام دهند.

فرماندار فومن با اشاره به وظیفه اداره برق شهرستان برای هرس شاخه و برگ درختان در مجاورت سیم‌های برق، تصریح کرد: دهیاران در این زمینه وظیفه نداشته و تنها می‌توانند همکارهای لازم جهت هماهنگی برای اجرای این کار را با اداره برق انجام دهند.

وی به فعالیت کمیته انتظامی و امنیتی در زمینه حوادث غیر مترقبه اشاره و اضافه کرد: در زمان قوع حوادث نیروی انتظامی باید پای کار باشد و روان سازی ترافیک و سایر امور مربوطه را انجام دهد. استفاده از ظرفیت بسیج نیز در زمان وقوع بحران باید در دستور کار قرار گیرد.

محسنی با اشاره به پایداری گاز سال گذشته در شهرستان، اظهار کرد: با توجه با اینکه امکان افزایش مصرف را در کشور داریم و قطعی بود صنایع در اولویت اول هستند و قطعی گاز منازل مسکونی در اولویت آخر قرار دارد.

اداره گاز از طریق فضای مجازی نسبت به آگاه سازی مصرف درست و بهینه اطلاع رسانی کند، گفت: اگر اداره‌ای مصرف گاز را رعایت نمی‌کند تذکر دهد.

وی همچنین بر آمادگی مساجد در مسیرهای تردد و پیش‌بینی اسکان مسافران در صورت بارش برف و بروز بحران تأکید کرد و ادامه داد: اداره صمت وضعیت نانوایی‌های شهرستان را بررسی و واحدهایی که توانایی پخت فوق العاده را دارند شناسایی و معرفی کند.

کد خبر 5125973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha